چطور با این همه دغدغه کاری، ورزش کنیم؟

ورزشی را انتخاب کنید که با برنامه پر مشغله شما متناسب باشد. هنگامی که کودکتان را در کلاس گذاشته اید، قبل و یا بعد از کار و حتی در طول استراحت برای نماز و ناهار می توانید ورزش کنید. البته بسیاری از افراد توجیهات زیادی دارند تا به ورزش نپردازند به رغم اینکه از تاثیرات روحی و جسمی ورزش بر بدن خود مطلع هستند. یکی از شهروندان معتقد است:پس از پایان ساعت کاری به استراحت می پردازد و بعد از استراحت به کارهای منزل مشغول می شود که این امر مانع از ایجاد انگیزه آن به ورزش شده است. زهره نیستانی می گوید: در ساعات کاری به شدت خسته می شود تا جایی که توان ادامه فعالیت در ساعات پایانی روز را از آن می گیرد. یکی دیگر از شهروندان که به ظاهر در گذشته ورزشکار بوده می گوید: دغدغه های زنگی ام فرصت ورزش کردن را از من گرفته است. عباس لنگری معتقد است:بالا بودن ساعات کاری از یک طرف و دغدغه های دیگر از سوی دیگر مانع از فکر کردن به ورزش می شود. یکی دیگر از شهروندان که هم شاغل و هم ورزشکار است ادامه می دهد: بیش از 40 سال سن دارم اما فعالیت ورزشی ام را کنار نگذاشته ام. به گفته آذر منش به رغم اینکه مشکلات زندگی امروزه افزایش یافته اما فعالیت های ورزش یک رکن اصلی برای حفظ سلامتی اشخاص به شمار می آید. وی معتقد است با ورزش کردن با سلامت و نشاط بیشتری می توانید مشکلاتتان را حل کنید و به کار های روز مره بپردازید. مدت 10 دقیقه ورزش کنید یک کارشناس تربیت بدنی در این خصوص می گوید: اگر شغل بسیار سختی دارید، سعی کنید مدت 10 دقیقه ورزش کنید و این 10 دقیقه ها را در طول روز بگنجانید. اعظم بیرجندی معتقد است : سه بار در روز و هر بار به مدت 10 دقیقه ورزش کنید تا معادل 30 دقیقه در روز شود. وی در ادامه پیشنهاد می دهد چنانچه می خواهید چربی های بدنتان را بسوزانید و استقامت‌تان را زیاد کنید، تردمیل را تهیه کنید. وی نسبت به گرم و سرد کردن بدن قبل و بعد از ورزش تاکید می کند و می گوید: گرم کردن بدن قبل از ورزش و سرد کردن آن بعد از ورزش برای افراد با فشار خون بالا بسیار مهم است. به گفته وی این کار به افزایش و کاهش سرعت قلب کمک می کند. وی در ادامه اضافه می کند: راه رفتن در یک محل و یا روی تردمیل به مدت 10 دقیقه، ورزش خوبی برای گرم و سرد کردن بدن می باشد. یکی دیگر از کارشناسان تربیت بدنی در ادامه اضافه می کند: برخی از داروها از قبیل سدکننده های بتا و یا سدکننده های کانال کلسیم می توانند ضربان قلب را کاهش دهند. ایرج لنگری بیان می کند: از پزشک خود بخواهید که بهترین ضربان برای قلب شما در حین ورزش کردن را بگوید. به گفته وی اگر بدون تحرک و یا دارای اضافه وزن هستید و یا در معرض بیماری های قلبی عروقی قرار دارید، قبل از شروع یک برنامه ورزشی بهتر است اجازه پزشک را بگیرید و بعد ورزش کنید. به گفته وی علائمی چون: سردرد، قرمزی صورت و استرس می تواند نشانه فشار خون بالا باشد. وی معتقد است : اگر احساس سرگیجه و یا ناراحتی در قفسه سینه، بازوها و یا گلو داشتید، آن ورزش را متوقف کنید وی ادامه می دهد: مهم نیست که چه ورزشی را انجام می دهید، شما باید محدودیت های خود را بدانید؛اگر ورزش یا فعالیتی به شما آسیب می زند، آن را متوقف کنید. وی ادامه می دهد: اگر احساس سرگیجه و یا ناراحتی در قفسه سینه، بازوها و یا گلو داشتید، آن ورزش را متوقف کنید. وی در نهایت خاطر نشان می کند: در هوای گرم و مرطوب، ورزش های ملایم را انجام دهید و یا دستگاه تهویه (مثل فن) را روشن کنید و به ورزش بپردازید.

سایت خبری جام جهان نما
فروشگاه لوازم کوهنوردی سالوک

جدیدترین عناوین خبری

پربیننده ترین مطالب